Facebook stran

 

ČRPALKE

 

PRENOSNA GASILSKA ČRPALKA ROSENBAUER -  FOX III  (l.2012)

 

 

Motor:
- BMW 2-valjni, 4-taktni , 4-ventilni bokser
- moč:1170 ccm
- izhodna moč: 50 kW pri 4500 min-1
- elektronsko upravljanje motorja in nadzor vbrizgavanja goriva
- elektronski zaganjalnik in dodatni reverzijski zaganjalnik na poteg vrvi.

Zmogljivost (pri 3 m sesalne višine):
- 1000 lit./min pri 15 bar
- 1600 lit./min pri 10 bar
- 2000 lit./min pri 3 bar

Dimenzije: 945 x 740 x 840 mm
Teža: 150 kg, s polnim rezervoarjem 167 kg
Sesalna zmogljivost: 20 sec. pri 7,5 m sesalne višine

Dobava: 30.8.2012

 

PRENOSNA GASILSKA ČRPALKA ROSENBAUER  8/8  (l.1969)

 

 

Motor: 

- Volkswagen tip 122

- moč: 1192 ccm, 31 KM

Teža: 190 kg

Dobava: 19.9.1969

 

 

MOTORKA tipa ILO (l.1936)

 

 

 

5. aprila 1936 je bil preizkus motork dveh ponudnikov. Zmagalo je podjetje Liv (Kogovšek) iz Šentvida nad Ljubljano z motorko z dvotaktnim motorjem s tristopenjsko črpalko in 21.maja 1936  je bila sklenjena pogodba.  Motorka je bila dobavljena 5. julija 1936.

Lasnosti motorke:

  • Motor dvocilindričen, dvotaktni 12 PS, hladi se z zrakom, tipa ILO.
  •  Črpalka je ulita iz brona, je tristopenjska in da pri prostem izlivu 650 litrov vode na maksimalni pritisk pri zaprtih ventilih 15 do 16 atmosfer.
  •  Pribor za sesalko in motor je: 8,50 metrov sesalnih gumijastih cevi, 60m tlačnih cevi za visoki pritisk, spojke za sesalne in tlačne cevi na zaklep, tlačne cevi dolge 15m. Nadalje:1 ročka za bencin in olje (vsebina 15 litrov), 1 ročka za polnjenje sveč, 1 sesalna košara, 1 rezervno pogonsko kolo za sesalko, ključi za sesalko in motor, 1 vrv karabinarjem, 2 ročnika, 3 ustniki po 12, 14 in 16 mm, 1 rezervna Boscheva sveča, 4 prehodniki za tlačne in 1 prehodnik za sesalne cevi.

 

Teh motornih brizgaln (tip ILO) je bilo zelo malo saj jih je bilo narejenih  v podjetju Liv (Ivan Kogovšek-lastnik) iz Šentvida nad Ljubljano le 10, serijsko izdelavo je namreč preprečila 2.svetovna vojna.

Danes se z motorko ILO udeležujemo gasilskih tekmovanj z starimi gasilskimi črpalkami.

 

 

ROČNA BRIZGALNA (l.1892)

 

 

Ročna brizgalna na vozu je bila poslana po železnici na Laze 10.oktobra 1893, po tem ko so 1.septembra 1893 gasilci iz Dola nakazali podjetju Alberta Samassa 150 forintov. Vendar to ni bilo dovolj, saj je brizgalna stala 350 forintov. Zneska 350 forintov v celoti niso mogli poravnati saje bilo zagotovljeno, da ga bo Visoki deželni odbor, ki je v tistem času ne samo moralno pač pa tudi finančno podpiral nastajanje prostovoljnih gasilskih društev, gasilski brambi obljubil pomoč pri nakupu ročne brizgalne.
Vendar pomoči društvo ni bilo deležno. Tako so morali 200 forintov zbrati sami med svojimi rednimi in podpornimi člani in nečlani. Zbrani denar so tako dne 3.decembra 1894 poslali na podjetje Alberta Samassa, potem ko je bilo društvo že izročeno odvetniku za prisilno izterjavo dolžnega zneska.
Ročna brizgalna na vozu, v katero je bila vprežena konjska vprega s posebej prirejenimi sedeži za moštvo in potrebno pripadajočo opremo, z karbidovko za vožnjo ponoči.  
Danes ročno brizgalno uporabljamo na paradah ter se z njo udeležujemo gasilskih tekmovanj z starimi gasilskimi črpalkami.

 

  

 

                                                                                                                                                                                                 ↑ nazaj na vrh strani